Huurachterstand

Schuldhulproute

Wat moet ik doen als ik de huur niet kan betalen?

Kunt u de huur niet (op tijd) betalen? Of heeft u zorgen over geld? Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten. Wij gaan met u in gesprek en verwijzen u naar de juiste hulp. Ook kunnen wij in overleg een betalingsregeling treffen.

Wilt u zelf de juiste hulp zoeken, dan kan deze schuldhulproute u helpen de juiste instantie te vinden. 

Betaalt u de huur niet op tijd, dan ontvangt u binnen twee weken na de eerste van de maand een herinnering. Betaalt u de herinnering niet? Dan loopt u het risico dat wij de vordering overdragen aan de deurwaarder. De extra kosten zijn dan voor uw rekening.

In het uiterste geval vraagt Rondom Wonen de kantonrechter om de huurovereenkomst te beëindigen. U moet dan uit uw woning. Zowel voor u als voor ons een vervelende situatie die we liever voorkomen. Neem daarom in geval van betalingsproblemen meteen contact met ons op.

Meer betaalachterstanden? Vraag advies en hulp

Als u meerdere achterstanden heeft, kunt u voor advies en hulp terecht bij schuldhulpverlening van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. U kunt een afspraak maken via de website van de gemeente (www.pijnacker-nootdorp.nl) of telefonisch via telefoonnummer 14015.

SchuldHulpMaatje

SchuldHulpMaatje wil mensen met (dreigende) schulden vroegtijdig bereiken. Zij biedt hulp via internet en met getrainde vrijwilligers. Zij kunnen u helpen naar een schuldenvrij leven. Meer informatie over wat SchuldHulpMaatje voor u kan betekenen vindt u op de site van schuldhulpmaatje.

Huurtoeslag

Is uw huur te hoog in verhouding tot uw inkomen? Dan komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag. U vraagt huurtoeslag aan bij de Belastingdienst. Voor de meest actuele informatie over de huurtoeslag, kunt u kijken op de pagina van de Belastingdienst of bellen met de Belastingtelefoon: 0800 – 0543 (gratis).

Jaarlijkse huurverhoging en huurtoeslag

Na de jaarlijkse huurverhoging, op 1 juli, wordt de huurtoeslag automatisch door de Belastingdienst aangepast. U hoeft dit dus niet zelf door te geven.

Heb je vragen?

Wij helpen je graag persoonlijk.
Neem contact met ons op:

Of regel veel zelf 24/7 via ons klantportaal .
Natuurlijk kunt u ook ons contactformulier invullen.