FAQ rookmelders


Bij Rondom Wonen komen er de laatste dagen veelvuldig telefoontjes binnen van huurders die vragen hebben over het plaatsen van de rookmelders en de regels hier omheen.
We hebben de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet.

Ik was niet thuis toen Rondom Wonen langs kwam om een rookmelder te plaatsen, wat moet ik nu doen?
Op zich hoeft u niets te doen, wij komen namelijk nog een keer langs als we in de buurt zijn. Mochten we u dan weer niet thuis treffen dan krijgt u een briefje in de bus met het verzoek contact met ons op te nemen.

Ik heb nog geen rookmelder wat moet ik doen?
In principe hoeft u niets te doen. Rondom Wonen gaat alle woningen langs, die niet standaard zijn voorzien van een rookmelder. Treffen we u meerdere malen niet thuis dan ontvangt u een briefje met het verzoek contact op te nemen.

Ik heb voor 1 juli geen rookmelder, heeft dat invloed op mijn verzekering?
Nee, dat heeft het niet. Een rookmelder zorgt ervoor dat u tijdig gewaarschuwd wordt om het huis te verlaten. Het is natuurlijk mooi als u nog kunt ingrijpen iets te blussen, maar uw veiligheid staat voorop!

Wanneer verwacht Rondom Wonen langs te komen?
We komen in de maanden juli t/m september langs om de woningen die nog geen rookmelder hebben te voorzien van een rookmelder.

Deel dit artikel:

Uitgelicht

FAQ rookmelders

De meest gestelde vragen over rookmelders op een rij

Lees meer

Energietoeslag

De energieprijzen zijn de laatste tijd enorm gestegen. Vooral mensen met een laag inkomen komen hierdoor in de problemen. De overheid helpt deze groep mensen met een energietoeslag van € 1300.

Lees meer